Dyrekcja



Anna Gać – dyrektor

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie – specjalizacja: Zarządzanie Jakością.
Pracowałam w branży informatycznej (na stanowisku administracyjnym i jako analityk
biznesowy) i w branży farmaceutycznej – zarządzałam firmą. Jestem prezesem Fundacji
Ekomini, której zadaniem jest szerzyć edukację ekonomiczną wśród dzieci i dorosłych.
Dotychczasowa ścieżka zawodowa i zdobywane po drodze doświadczenie doprowadziły
mnie do tego momentu, gdzie z poczuciem misji prowadzę placówkę Montessori.
Uważam, że metoda Montessori, którą odkryłam wraz z pójściem syna do szkoły, spełnia
moje oczekiwania zarówno jako rodzica jak i dyrektora szkoły i przedszkola.
Wzięłam już udział w kilku warsztatach metodycznych i konferencji Montessori a to dopiero
początek mojej przygody z tą filozofią nauczania i wychowywania.
Uczestniczyłam również w szkoleniach z Pozytywnej Dyscypliny, która moim zdaniem
wspaniale uzupełnia się z metodą Montessori.
Prywatnie, mam wspaniałą rodzinę, na której codziennie testuję powyższe metody.
Uwielbiam zdobywać nowe doświadczenia i wiedzę. Lubię podróże, ruch, taniec. Moją największą pasją jest czytanie.


Agata Kowalska – Zahel – Dyrektor Pedagogiczny

Absolwentka filologii germańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych w zakresie zarządzania oświatą. Wieloletni nauczyciel j. niemieckiego, lektor i egzaminator OKE. Koordynatorka wymiany polsko-niemieckiej w I LO w Myślenicach. Od 1996 roku posiada uprawnienia tłumacza przysięgłego.
Z naszą szkołą współpracuję od momentu jej powstania, początkowo jako nauczyciel języka niemieckiego. Od 2016 roku sprawuję wewnętrzny nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu. Jestem bezpośrednim przełożonym nauczycieli w zakresie ich pracy dydaktycznej i wychowawczej. Pełnię też również funkcję doradczą dla dyrektora w sprawach związanych z przestrzeganiem prawa oświatowego.
Moje zainteresowania dotyczą wielu dziedzin. Najbardziej fascynują mnie ludzie i kontakty z nimi, niezależnie od wieku czy narodowości. Od lat oprócz nauczania zajmuję się prowadzeniem wymiany szkolnej z niemieckim gimnazjum. Uwielbiam zwierzęta, szczególnie psy. Do mojej rodziny należą więc owczarek niemiecki i kotka. Moją wielką pasją jest ogród, nieduży, ale własnoręcznie zasadzony z dużą ilością kwiatów i innych ciekawych roślin. Często towarzyszy mi muzyka w wielu odmianach: jazz, pop, soul, rock.

Nauczyciele – wychowawcy



Agnieszka Bednarczyk

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie na kierunku wychowania fizycznego z praktyką w SP nr 3 w Pcimiu, w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Pcimiu oraz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Małopolska Szkoła Gościnności. W trakcie studiów podyplomowych na uczelni Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z językiem angielskim.  Bierze udział w warsztatach z Pozytywnej Dyscypliny organizowanych przez Udział w warsztacie z Pozytywnej Dyscypliny organizowanego przez Montessori Neoschool.
Prywatnie jestem szczęśliwą mężatką oraz mamą dwóch synów Jakuba i Łukasza. Interesuję się przede wszystkim sportem, książkami kulinarnymi i dobrą muzyką. Wolny czas lubię spędzać aktywnie wspólnie z rodziną na rowerach, wycieczkach pieszych, jeździe na nartach oraz różnego rodzaju grach i zabawach na świeżym powietrzu.


Hanna Lachowicz

Absolwentka Studium Kulturalno-Oświatowego we Wrocławiu na Wydziale Tańca, a także Studium Nauczycielskiego na kierunku wychowanie przedszkolne. Dyplom Magistra Teologii uzyskała na Papieskim Fakultecie Teologicznym we Wrocławiu. Następnie kontynuowała naukę na studiach podyplomowych w Akademii Pedagogicznej w Krakowie na wydziale pedagogicznym, kierunek: Wychowanie Przedszkolne z zarządzaniem przedszkolem.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując z dziećmi w przedszkolach samorządowych i niepublicznych, a także prowadząc rodzinę zastępczą dla pięciorga dzieci. Wiedzę i doświadczenie pogłębiałam, uczestnicząc w licznych kursach i warsztatach. Były to między innymi: „PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza / Adopcja”, Szkoła dla Rodziców i Wychowawców, „Metody polisensorycznego uczenia w edukacji wczesnoszkolnej”, „Analiza rysunku dziecka” oraz wiele innych z zakresu technik plastycznych, tanecznych, muzycznych, pracy wychowawczej i prawa oświatowego. Obecnie jestem słuchaczem kursu organizowanego przez Polski Instytut Montessori, mam nadzieję na wzbogacenie swojej wiedzy na temat metody Marii Montessori i sposobów jej wykorzystania w mojej pracy. Uważam bowiem, że stosowanie jej daje wiele możliwości i prowadzi do wychowania samodzielnego, odpowiedzialnego i myślącego człowieka. W tym roku wzięłam także udział w dwudniowym szkoleniu dla nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny – metody, która uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych oraz zaprasza dzieci do odkrywania, jak bardzo są zdolne i kompetentne. Prywatnie jestem mamą trójki dzieci. W wolnych chwilach chętnie czytam i chodzę po górach. Kocham złotą polską jesień. Uwielbiam smak mocnej, aromatycznej herbaty, najlepiej w towarzystwie ukochanych przyjaciół. Moją pasją od lat pozostaje taniec w jego różnych odsłonach.


Joanna Rachtan

Absolwentka Akademii „Ignatianum” w Krakowie, kierunek pedagogika społeczno-opiekuńcza. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych na kierunku Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna w Krakowie.  Ukończony kurs asystenta nauczyciela Montessori w Krakowie prowadzony przez Państwowy Instytut Montessori. Czynny udział w  konferencjach organizowanych przez PIM w Warszawie. Udział w warsztacie z Pozytywnej Dyscypliny organizowanego przez Montessori Neoschool.
Swoją zawodową ścieżkę rozpoczęłam z małymi dziećmi- w żłobku niemal w pełni się tam odnajdując. Miałam jednak pytania i zastrzeżenia, na które nie była mi w stanie odpowiedzieć podstawa programowa czy podręczniki do dydaktyki. Po raz pierwszy usłyszałam o Marii Montessori na  studiach podczas zajęć z Katechezy Dobrego Pasterza, prowadzonych przez Barbarę Surmę, na obecnej  Akademii Ignatianum w Krakowie. Zaczęłam zastanawiać się czy ta metoda to nie jest właśnie odpowiedź dla mnie. Teraz wiem, że tak! W pracy z dziećmi uwielbiam ich świeże spojrzenie, czułość i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Często przysłuchuję się ich rozmowom i przyglądam temu, jak z zapartym tchem uczą się czegoś nowego. To dla mnie niesamowite doświadczenie.
Prywatnie jestem mamą dwóch chłopców, których staramy się z mężem wychowywać w duchu bliskości, porozumienia oraz dialogu. Jestem niepoprawną romantyczką. Żyję w świecie barw, które są dla mnie nieustającym źródłem inspiracji.
Czuję ciągłą potrzebę otaczania się pięknem. Cieszy mnie każdy nowy, ręcznie wykonany drobiazg, gustownie urządzone wnętrze. Uwielbiam majowe łąki w feeri barw, letni zapach lawendy na werandzie, ciepłe złoto i ognistą czerwień jesiennych liści.


Agnieszka Wątor

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku pedagogika społeczno- opiekuńcza oraz studiów podyplomowych z diagnozy i terapii psychologiczno-pedagogicznej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie obecnie w trakcie studiów podyplomowych z Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Praktykę w zawodzie zdobywam od szkoły średniej, uczęszczając do Zespołu Szkół Medycznych uzyskałam dyplom opiekunki dziecięcej. Następnie odbywałam praktyki w Żłobku w Myślenicach, w Szpitalu na Oddziale Dziecięcym, w Domu Małego Dziecka w Krakowie, w Szkole Podstawowej Nr 1 w Stróży. Doświadczenie zdobywałam pracując w charakterze opiekunki dziecięcej, również jako wolontariuszka w Hospicjum Onkologicznym im św. Krzysztofa w Warszawie, a także pracując w Hospicjum Dla Dzieci – „Saint Vincent” w Ain-Karem w Izraelu. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach metodycznych Montessori. Ukończyłam Warsztaty dla asystentów nauczycieli Montessori w Krakowie oraz uczestniczyłam w warsztatach Montessori w Myślenicach i Częstochowie. Wzięłam udział w dwudniowym szkoleniu dla nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny, co pozwoliło mi na poznanie ciekawych metod postępowania i skutecznego radzenia z różnymi zachowaniami dzieci w grupie.
Moją pasją jest gotowanie oraz próbowanie nowych nieznanych potraw podczas podróży. Interesuję się teatrem, literaturą. W wolnych chwilach lubię grać w gry planszowe.


Renata Wnęk

Mgr inż. w zakresie ochrony środowiska, a także absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Krakowie na wydziale Rytmiki. W trakcie kończenia studiów na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie na Kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna.
Jest wieloletnim nauczycielem zajęć umuzykalniających, rytmiki i tańca. Swoje doświadczenie zdobywała w przedszkolach w Krakowie, Libertowie i Mogilanach. Ukończyła kurs doskonalący pn. „Metoda Marii Montessori” w Gnieźnie, uczestniczyłam w warsztatach Montessori w Myślenicach i Częstochowie.

Wzięłam udział w dwudniowym szkoleniu dla nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny, co pozwoliło mi na poznanie ciekawych metod postępowania i skutecznego radzenia z różnymi zachowaniami dzieci w grupie.
Prywatnie, jestem mamą dwójki dzieci, lubię podróże, długie spacery oraz grę na fortepianie.


Dorota Zamorska

Mgr pedagogiki oraz terapeutka zajęciowa, absolwentka Krakowskiej Szkoły Wyższej im. A. Frycza Modrzewskiego. Ukończyła kurs pedagogiki Marii Montessori organizowany przez Katolickie Centrum Edukacyjne Caritas Archidiecezji Krakowskiej oraz warsztaty dla asystentów nauczycieli Montessori w Krakowie (organizowane przez Polski Instytut Montessori). Brała udział w licznych szkoleniach metodycznych, warsztatach i konferencjach Montessori w Myślenicach, Krakowie i Częstochowie.
Pasjonuje mnie metoda Marii Montessori, poszerzam swoją wiedzę w tym kierunku i zdobywam doświadczenia oraz staram się wykorzystywać to podejście w wychowaniu dwójki swoich dzieci. Szczególnie inspiruje mnie przestrzeń wolności, jaką stwarza ta metoda; podążanie za naturalną ciekawością dziecka a także nauka poprzez współuczestniczenie dziecka w codziennych aktywnościach domowych. Wzięłam także udział w dwudniowym szkoleniu dla nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny – metody, która pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, poczuć, że są ważne w rodzinie i społeczności i która jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca.
Interesuje mnie dobra kuchnia oraz jej wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. W wolnych chwilach czytam i wykorzystuję każdą okazję do bliskich i dalekich podróży.

Nauczyciele – zajęcia dodatkowe



Agnieszka Szumiec – język angielski i logorytmika

Mgr pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Uniwersytecie Rzeszowskim, absolwentka logopedii w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz czterech kursów językowych w Londynie potwierdzonych certyfikatami. lektor j. angielskiego, egzaminator maturalny.
Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam pracując kilka lat w Wielkiej Brytanii na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, a także pedagoga w ośrodku pomocy rodzinie. Posługując się biegle językiem angielskim, przekazuję wiedzę uczniom szkoły i przedszkola Montessori dbając o ich prawidłowy rozwój, ćwicząc pamięć oraz poszerzając kompetencje językowe stosownie do indywidualnych możliwości każdego ucznia. Prowadzę też zajęcia logorytmiczne w przedszkolu oraz indywidualną terapię mowy, a także Centrum Mowy i Masażu w Myślenicach. Mama dwóch córeczek: Kornelii i Olivii, czasami wspinam się po górach, gram w tenisa. Interesuję się psychologią, literaturą angielską, amerykańską oraz muzyką i filmem.


Anna Mirochna – Katecheza Dobrego Pasterza

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam w Przedszkolu Samorządowym nr 7, przedszkolu i SP na Chełmie oraz w SP nr 3 w Myślenicach. Obecnie jestem nauczycielem w klasach I-III. Odbyłam kompleksowy kurs dla nauczycieli I-III w Polskim Stowarzyszeniu Montessori w Łodzi.
Ukończyłam również kurs Katechezy Dobrego Pasterza w krakowskiej Fundacji Wspierania Idei M. Montessori „Ziarnko maku”. 
Brałam udział w dwudniowym warsztacie z Pozytywnej Dyscypliny, dzięki której jako nauczyciel poznałam wiele gotowych narzędzi i technik do pracy nad sobą i do pracy z dzieckiem indywidualnie i w klasie.
Prywatnie jestem mamą trójki dzieci, prowadzę dziecięcą scholę na Chełmie, a w wolnych chwilach jeżdżę na rowerze. Moją największą pasją jest śpiewanie.

Pomagają nam



Janina Łazarz

W Neo Montessori School pomaga uczniom utrzymywać czystość, dba o porządek. Pomaga przy wydawaniu posiłków.  

Jestem mamą trójki dorosłych dzieci i babcią wspaniałego wnuka. W wolnym czasie lubię rozwiązywać krzyżówki, oglądać filmy przyrodnicze i czytać książki. Moją pasją jest zbieranie grzybów – mogłabym całymi dniami chodzić po lesie.


Jerzy Wnęk

Absolwent studiów technicznych, specjalność: Zarządzanie w Transporcie i Logistyka. W Neo Montessori School zajmuję się administracją, rozliczeniami z rodzicami, organizacją zajęć pozalekcyjnych, zaopatrzeniem, czasem doraźną naprawą usterek.

Prywatnie jestem ojcem dwóch dziewczynek i zapalonym kinomanem, dodatkowo interesuję się motoryzacją i akwarystyką. Wolne chwile staram się spędzać na spacerach z rodziną i z naszym owczarkiem niemieckim.