Dyrekcja



Anna Gać – dyrektor

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie – specjalizacja: Zarządzanie Jakością.
Pracowałam w branży informatycznej (na stanowisku administracyjnym i jako analityk
biznesowy) i w branży farmaceutycznej – zarządzałam firmą. Jestem prezesem Fundacji
Ekomini, której zadaniem jest szerzyć edukację ekonomiczną wśród dzieci i dorosłych.
Dotychczasowa ścieżka zawodowa i zdobywane po drodze doświadczenie doprowadziły
mnie do tego momentu, gdzie z poczuciem misji prowadzę placówkę Montessori.
Uważam, że metoda Montessori, którą odkryłam wraz z pójściem syna do szkoły, spełnia
moje oczekiwania zarówno jako rodzica jak i dyrektora szkoły i przedszkola.
Wzięłam już udział w kilku warsztatach metodycznych i konferencji Montessori a to dopiero
początek mojej przygody z tą filozofią nauczania i wychowywania.
Uczestniczyłam również w szkoleniach z Pozytywnej Dyscypliny, która moim zdaniem
wspaniale uzupełnia się z metodą Montessori.
Prywatnie, mam wspaniałą rodzinę, na której codziennie testuję powyższe metody.
Uwielbiam zdobywać nowe doświadczenia i wiedzę. Lubię podróże, ruch, taniec. Moją największą pasją jest czytanie.


Agata Kowalska – Zahel – Dyrektor Pedagogiczny

Absolwentka filologii germańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych w zakresie zarządzania oświatą. Wieloletni nauczyciel j. niemieckiego, lektor i egzaminator OKE. Koordynatorka wymiany polsko-niemieckiej w I LO w Myślenicach. Od 1996 roku posiada uprawnienia tłumacza przysięgłego.
Z naszą szkołą współpracuję od momentu jej powstania, początkowo jako nauczyciel języka niemieckiego. Od 2016 roku sprawuję wewnętrzny nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu. Jestem bezpośrednim przełożonym nauczycieli w zakresie ich pracy dydaktycznej i wychowawczej. Pełnię też również funkcję doradczą dla dyrektora w sprawach związanych z przestrzeganiem prawa oświatowego.
Moje zainteresowania dotyczą wielu dziedzin. Najbardziej fascynują mnie ludzie i kontakty z nimi, niezależnie od wieku czy narodowości. Od lat oprócz nauczania zajmuję się prowadzeniem wymiany szkolnej z niemieckim gimnazjum. Uwielbiam zwierzęta, szczególnie psy. Do mojej rodziny należą więc owczarek niemiecki i kotka. Moją wielką pasją jest ogród, nieduży, ale własnoręcznie zasadzony z dużą ilością kwiatów i innych ciekawych roślin. Często towarzyszy mi muzyka w wielu odmianach: jazz, pop, soul, rock.

Nauczyciele – wychowawcy



Agnieszka Wątor

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku pedagogika społeczno- opiekuńcza, studiów podyplomowych z diagnozy i terapii psychologiczno-pedagogicznej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych z Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Praktykę w zawodzie zdobywam od szkoły średniej, uczęszczając do Zespołu Szkół Medycznych uzyskałam dyplom opiekunki dziecięcej. Następnie odbywałam praktyki w Żłobku w Myślenicach, w Szpitalu na Oddziale Dziecięcym, w Domu Małego Dziecka w Krakowie, w Szkole Podstawowej Nr 1 w Stróży. Doświadczenie zdobywałam pracując w charakterze opiekunki dziecięcej, również jako wolontariuszka w Hospicjum Onkologicznym im św. Krzysztofa w Warszawie, a także pracując w Hospicjum Dla Dzieci – „Saint Vincent” w Ain-Karem w Izraelu. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach metodycznych Montessori. Ukończyłam Warsztaty dla asystentów nauczycieli Montessori w Krakowie oraz uczestniczyłam w warsztatach Montessori w Myślenicach i Częstochowie. Wzięłam udział w dwudniowym szkoleniu dla nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny, co pozwoliło mi na poznanie ciekawych metod postępowania i skutecznego radzenia z różnymi zachowaniami dzieci w grupie.
Moją pasją jest gotowanie oraz próbowanie nowych nieznanych potraw podczas podróży. Interesuję się teatrem, literaturą. W wolnych chwilach lubię grać w gry planszowe.


Renata Znachowska-Muniak

Absolwentka Akademii IGNATIANUM w Krakowie na kierunkach Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz Pedagogika rodziny. Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zrealizowała kurs pedagogiki Montessori w Centrum Edukacji Montessori.
Nieustannie staram się podnosić swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach, m.in. Pedagogika Marii Montessori – edukacja i terapia, Trening Umiejętności Społecznych, Bajkoterapia w pracy nauczyciela i pedagoga. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w żłobkach jako wychowawca grupy, a następnie pełniąc funkcję zarówno wychowawcy jak i dyrektora placówki.
Decydując się na pracę metodą Marii Montessori kierowałam się zasadą „Dziecko ma być budowniczym samego siebie”, a ja jako nauczyciel powinnam towarzyszyć mu w przyjaznym i swobodnym odkrywaniu świata i własnych możliwości.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną. Wolny czas lubię spędzać z książką i kubkiem dobrej kawy. Przyjemność sprawiają mi również spacery po malowniczych terenach Beskidu Wyspowego, ale również coraz częściej odkrywam uroki pozostałych regionów Polski.


Dorota Zamorska

Mgr pedagogiki oraz terapeutka zajęciowa, absolwentka Krakowskiej Szkoły Wyższej im. A. Frycza Modrzewskiego. Ukończyła kurs pedagogiki Marii Montessori organizowany przez Katolickie Centrum Edukacyjne Caritas Archidiecezji Krakowskiej oraz warsztaty dla asystentów nauczycieli Montessori w Krakowie (organizowane przez Polski Instytut Montessori). Brała udział w licznych szkoleniach metodycznych, warsztatach i konferencjach Montessori w Myślenicach, Krakowie i Częstochowie.
Pasjonuje mnie metoda Marii Montessori, poszerzam swoją wiedzę w tym kierunku i zdobywam doświadczenia oraz staram się wykorzystywać to podejście w wychowaniu dwójki swoich dzieci. Szczególnie inspiruje mnie przestrzeń wolności, jaką stwarza ta metoda; podążanie za naturalną ciekawością dziecka a także nauka poprzez współuczestniczenie dziecka w codziennych aktywnościach domowych. Wzięłam także udział w dwudniowym szkoleniu dla nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny – metody, która pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, poczuć, że są ważne w rodzinie i społeczności i która jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca.
Interesuje mnie dobra kuchnia oraz jej wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. W wolnych chwilach czytam i wykorzystuję każdą okazję do bliskich i dalekich podróży.


Tatiana Łazoryk-Węgrzyn

Od początku mojej drogi zawodowej zainteresowana byłam alternatywnymi metodami edukacji. W nurcie montessoriańskim szczególnie urzekło mnie zindywidualizowane podejście do dziecka, podkreślenie roli samodzielności w działaniu i dostrzeżenie korzyści płynących z przebywania w grupie dzieci w różnym wieku. Praca z dziećmi zawsze jest dla mnie ciekawym wyzwaniem, ale jednocześnie źródłem ciągłych inspiracji i przemyśleń. Lubię „zarażać” dzieci miłością do muzyki  i twórczej pracy z różnymi technikami plastycznymi, a zwłaszcza ukazywać im szczególne znaczenie kontaktu z naturą. Ważnym jest, aby dziecko czuło się na tyle swobodnie, by chciało podejmować różnego rodzaju wyzwania. Motywacja wewnętrzna jest kluczem do poznawania otaczającego świata, zatem staram się ją wzmacniać każdego dnia spędzonego razem z dziećmi. Moją wielką pasją jest uczenie dzieci języka angielskiego oraz szukanie nowych metod wczesnego zainteresowania dzieci tym językiem. Czuję potrzebę by  pogłębiać swoja wiedzę, dlatego też  brałam udział w wielu szkoleniach kierunkowych: kursie propedeutycznym pedagogiki Marii Montessori, licznych szkoleniach dotyczących metodologii uczenia dzieci i młodzieży języka angielskiego jak również szkolenia z zakresu Pozytywnej Dyscypliny oraz Porozumienia bez Przemocy. Sztuka jest mi bardzo bliska dlatego też brałam udział w szkoleniach w zakresie dramy, bajkoterapii, teatru Kamishibai, tworzenia gier dydaktycznych jak również sensoplastyki. 
Prywatnie życie dzielę ze swoim najlepszym przyjacielem i mężem – Grzegorzem oraz dwójką wspaniałych dzieci. W wolnych chwilach wymyślam gry edukacyjne,  piszę opowiadania dla dzieci i tworzę do nich ilustracje. Jestem pasjonatem edukacji przedszkolnej w której upatruję możliwości własnego rozwoju i rozwijania i kształtowania nowego pokolenia.


Barbara Starsiak

Ukończyła studia podyplomowe na uczelni Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach, na kierunku Przygotowanie Pedagogiczne i studia podyplomowe na uczelni Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Brała udział w cyklu warsztatów o metodzie Montessori.
Wzięłam udział w dwudniowym szkoleniu dla nauczycieli z Pozytywnej Dyscypliny organizowanym przez Neo Montessori School. Ukończyłam wiele kursów i warsztatów, które poszerzają mój warsztat pracy z dziećmi m.in.: „Komunikacja bez przemocy”, „Bajkoterapia”, „Nie straszny lęk i stres”, „Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole”. W wolnych chwilach lubię spędzać czas w górach, poznawać nowe miejsca, piec zdrowe słodkości, jak również czytać książki.


Magdalena Bednarz

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku administracja oraz studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego w Staropolskiej Szkole Wyższej w Kielcach oraz edukacji elementarnej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Wyższej Szkole Humanistyczno – Ekonomicznej w Brzegu.  
Obecnie jestem w trakcie kursu „Pedagogika Montessori” organizowanego przez Polskie Centrum Montessori. Wcześniej ukończyłam warsztaty z metody Montessori organizowane przez Neo Montessori School. Praktykę w zawodzie zdobywałam pracując jako asystent nauczyciela w przedszkolu oraz w żłobkach jako wychowawca grupy. O metodzie Montessori dowiedziałam się na studiach, zainspirowała mnie tym, że dziecko ma wolność i przestrzeń do pracy, samo wyznacza kierunek swojego rozwoju zdobywając przy tym nowe doświadczenia i umiejętności.
Prywatnie jestem mężatką i mamą Kacpra. W wolnych czasie lubię spacery, gotowanie oraz czytanie książek.


Patrycja Ostafin

Studentka Staropolskiej Szkoły Wyższej na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. W trakcie kursu „ Pedagogika Montessori” organizowanego przez Polskie Centrum Montessori. 
Ukończyłam kurs  „Pedagogika Montessori – edukacja i terapia”. Doświadczenie zdobywałam jako opiekunka dziecięca. O metodzie Marii  Montessori dowiedziałam się na studiach. Zagłębiając się w ten temat, poczułam, że może być to coś dla mnie. Fascynuje mnie to, ze dzieci w  pewnym sensie same wyznaczają kierunek swojego rozwoju i poznania świata. Ciągle chcę podnosić swoje kwalifikacje i umiejętności do pracy z dziećmi. 
Prywatnie lubię dobrą kuchnię, interesuję  się modą, od niedawna moją pasją stała się również akwarystyka.


Aleksandra Kubic

Studentka trzeciego roku Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Ukończyła kurs pedagogiki Marii Montessori „Pedagogika Montessori – edukacja i terapia”.
Doświadczenie w pracy zdobyłam pracując jako pomoc nauczyciela w przedszkolu oraz animator zabaw dla dzieci. Podczas studiów dużo uczyłam się o rozmaitych metodach kształcenia. Jednak pedagogika Marii Montessori była dla mnie wyjątkowo interesująca. Fascynujące jest to, jak dziecko samo może wyznaczać kierunek swojego rozwoju i stale pogłębiać umiejętności. 
Prywatnie kocham muzykę, śpiewam oraz gram na instrumentach. W wolnym czasie lubię malować a także spędzać aktywnie czas na świeżym powietrzu.


Kinga Poborska – nauczyciel wspomagający

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku pedagogika społeczno – opiekuńcza, Akademii “IGNATIANUM” na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, oraz studium Terapii Zajęciowej w Myślenicach, obecnie w trakcie studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej.
Odkąd sięgam pamięcią, praca z dziećmi była moim wymarzonym zawodem. Daje mi ona bardzo dużo radości, satysfakcji, spełnienia zawodowego. To właśnie dzieci uczą mnie cieszyć się każdym dniem,  najdrobniejszymi rzeczami, chwilą i dostrzegać piękno otaczającego nas świata. A każdy ich uśmiech,  gest i okazywane uczucia jest największym podziękowaniem za poświęcony czas. Twierdzę, że każde  dziecko jest wyjątkowe i posiada ogromny potencjał rozwojowy, a my dorośli zarówno jako nauczyciel ale i także jako rodzic musimy stworzyć im warunki, aby ten potencjał mógł się rozwijać jak najlepiej. 
W pedagogice Montessori najbardziej urzeka mnie podążanie za naturalnym rozwojem dziecka i jego potrzebami, oraz sposób w jaki traktuje się najmłodszych,  przede wszystkim szacunek. 
Doświadczenie do pracy z osobami niepełnosprawnymi zdobyłam na Warsztatach Terapii Zajęciowej w Myślenicach, Harbutowicach, Konarach, z dziećmi niepełnosprawnymi w żłobku integracyjnym w Myślenicach.  
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą 3 wspaniałych dzieci: Mikołaja, Oliwii i Poli (oraz współwłaścicielką uroczego Maltańczyka Pako).  W wolnych chwilach relaksuje się podczas wycieczek rowerowych, długich spacerów z rodziną, słuchaniem podcastów. Interesuję się psychologią, literaturą kobiecą, dziecięcą, muzyką, aromaterapią. 

Nauczyciele – zajęcia dodatkowe



Julia Nidekker – język angielski

Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych w zakresie tłumaczenia tekstów specjalistycznych.
Ukończyłam liceum w Deltona High School w USA. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam pracując w przedszkolach nr 1, 3, 4, 5 i 7 w Myślenicach. Uwielbiam język angielski, ciągle interesuję się nowymi metodami nauczania, biorę udział w konferencjach oraz szkoleniach. Z ciekawością i zachwytem obserwuję jak najmłodsi odkrywają dla siebie świat języka obcego. Prywatnie jestem mamą dwóch córek. Interesuję się tańcem. Kiedy byłam mała uprawiałam gimnastykę artystyczną i taniec towarzyski, teraz chodzę na Zumbę i fitness. Lubię czytać i spędzać czas ze swoją rodziną.

 


Anna Mirochna – Katecheza Dobrego Pasterza

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam w Przedszkolu Samorządowym nr 7, przedszkolu i SP na Chełmie oraz w SP nr 3 w Myślenicach. Obecnie jestem nauczycielem w klasach I-III. Odbyłam kompleksowy kurs dla nauczycieli I-III w Polskim Stowarzyszeniu Montessori w Łodzi.
Ukończyłam również kurs Katechezy Dobrego Pasterza w krakowskiej Fundacji Wspierania Idei M. Montessori „Ziarnko maku”. 
Brałam udział w dwudniowym warsztacie z Pozytywnej Dyscypliny, dzięki której jako nauczyciel poznałam wiele gotowych narzędzi i technik do pracy nad sobą i do pracy z dzieckiem indywidualnie i w klasie.
Prywatnie jestem mamą trójki dzieci, prowadzę dziecięcą scholę na Chełmie, a w wolnych chwilach jeżdżę na rowerze. Moją największą pasją jest śpiewanie.


Agnieszka Szumiec – logopedia i logorytmika

Mgr pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Uniwersytecie Rzeszowskim, absolwentka logopedii w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz czterech kursów językowych w Londynie potwierdzonych certyfikatami. lektor j. angielskiego, egzaminator maturalny.
Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam pracując kilka lat w Wielkiej Brytanii na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, a także pedagoga w ośrodku pomocy rodzinie. Posługując się biegle językiem angielskim, przekazuję wiedzę uczniom szkoły i przedszkola Montessori dbając o ich prawidłowy rozwój, ćwicząc pamięć oraz poszerzając kompetencje językowe stosownie do indywidualnych możliwości każdego ucznia. Prowadzę też zajęcia logorytmiczne w przedszkolu oraz indywidualną terapię mowy, a także Centrum Mowy i Masażu w Myślenicach. Mama dwóch córeczek: Kornelii i Olivii, czasami wspinam się po górach, gram w tenisa. Interesuję się psychologią, literaturą angielską, amerykańską oraz muzyką i filmem.


Monika Święch – sekretariat

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku filologii rosyjskiej oraz studiów podyplomowych na  Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie na kierunku rachunkowość. 
W trakcie studiów magisterskich na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończyłam również kurs pedagogiczny i odbyłam praktykę nauczycielską w XII LO w Krakowie.
Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy w administracji, HR, tłumaczeniach, spedycji, sekretariacie.
Obecnie prowadzę sekretariat w  Neo Montessori School i uwielbiam tą pracę. Mogę tu realizować swoje pasje takie jak kontakt z ludźmi, ale również logistyka i rozliczenia.
Kocham obce języki, kultury, podróże i muzykę. Uwielbiam poznawać nowe osoby, dowiadywać się czegoś nowego o ludziach z innych kultur, poznawać obce zwyczaje, muzykę i jedzenie.
Prywatnie uwielbiam ludzi pełnych pasji, charyzmy i zaangażowania. Bardzo szanuję i wspieram tych, którzy poświęcają się by pomóc innym.
W wolnych chwilach słucham muzyki, śpiewam, tańczę lub czytam książki psychologiczne.